2011. június 12., vasárnap

Mint már említettem régebben is, olcsó sünnek híg a leve....

 Egy szomorú és tanulságos hozzászólást fogok idézni. Természetesen nem minden olcsón adott sün ilyen de azért nagyobb a kockázata mint ha tenyésztőtől drágábban vennék meg.


"Hát én is most leltem rá,mert nekem is most lettek sünök.A helyzet a következő:aukciós oldalakra is tesznek fel kisállatokat és fillérekért meg lehet nyerni,nekem is így lett 3kis sünöm,2eladótól.Igaz nincs papírjuk,de nekem ez nem számít,nem akarom szaporiatni őket szeretni csak..de a szitu a köv volt,átvettem a süniket amiket pár ezer ftért megvettem,400km utaztam oda vissza miattuk,mivel nem egy tengeri malac és össze van gömbölyödve és az eladó sem volt valami készséges és pufogtak is,így kifizettem a pénzt és elhoztam.Haza érve vettem észre csak,hogy 2beteg-több helyen megsérült,lehet egymás miatt nem tudom,de a lényeg,hogy elfertőződött.Haza hoztam és azt látom az egyik lába épp ,hogy menthető,mert már lila úgy be van gyulladva +3hónaposak és az egyik hasa alja tök sebes a köldökcsonkja még mindig nem gyógyult be,aminek már régen be kellett volna..a másiknak meg az arca van megsebezve és már gennyes neki..a 3dik látszólag egészséges..megfürdettem őket,mert látszólag is koszosak voltak.be betadinoztam a sebeiket és most várok..egy két napot ,hogy javul e ha nem megyek orvoshoz..ami nem kevés pénz lesz az amúgy pár ezres sünikért..
amúgy nagyon helyesek,csak hát itt a különbség amikor veszel egy tenyésztőtől 20-25e ért egy egészséges sünit vagy hazaérve látod,hogy átadta a beteg sünijét neked kvázi pár ezerért..Na most ha szerencséjük van,mert annyira nem tűnik nagynak a gond,kezelhető a dolog..ha nem sirathatom a kis állatokat.Nem beszélve arról,hogy kézzel neveltnek adta el mégis csak ruhával vagy kesztyűvel tudom kivenni..utána már engedi ,hogy megfogom,csak menekülne..szóval egy ideig eltart majd amíg megszokik engem is..így azt kell mondjam ezek után,inkább adj ki 25e ft-ot egy egzotikus kisállatért és legyen egy szép kis sünid,mint járj úgy mint én,hogy veszek pár ezerért és a 25öt rákölthetem kezelésre..:(bocsi ,de ezt meg kellett,hogy írjam,nem mindegy,hogy tenyésztőtől veszed vagy egy állat szaporítótól" "



 Nem kicsit döbbenetes ez a pár sor. Kezdve azzal, hogy vezeti félre az érdeklődött, hogy eladja az állatait. Nem véletlen vannak a tenyésztők és a honlapjaik, hogy minden infóhoz hozzá juthassanak az érdeklődök. Persze itt is vannak különbségek minden tenyésztőnek meg vannak a maguk módszerei de az alap dolgoknak meg kell egyeznie. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése