2018. szeptember 2., vasárnap

Törpesünt szeretnék...

Minden kisállat-ember kapcsolat ott kezdődik, hogy az EMBER hoz egy döntést honnan is érkezzen az a kisállat. Most nem a tenyésztőtől vagy szaporítótól témára szeretnék kitérni, hanem ezen belül is arra, hogy az emberek felelőtlensége nem csak abban tud kimerülni, hogy az első szaporítótól megveszik ki tudja milyen okból. (szép honlap, jó beszélőke, csak mert olcsó(bb), csak mert azonnal van).

Nekem is mint sok tenyésztőnek, sok érdeklődője van amiből is elég kis részéből lesz tényleges süngazdám.
MIÉRT?
Erre fogok most kitérni:

1. Mert elsőre is képesek az emberek nem törődöm üzeneteket írni.
" Csá, mennyi?"
"Helló, Ára?"
Na ezekre az üzenetekre már alapból nem válaszolok egy szót sem. Nem várom el a litániát de egy alap intelligenciát igen, még is élő és érző állatokról beszélgetünk, akinek felelős vagyok a sorsáért. Azt sem várom el, hogy feltétlenül telefonon hívjanak, hiszen amit leírok egy kezdő leendő gazdinak róluk, telefonon elszáll a sok infó, írásban bármikor visszakereshető.

2. Általában kevesebb a kölyköm mint az érdeklődöm. Ez nem rossz dolog, sőt soha nem fogok annyi kölyköt tenyészteni amire van keresletem, mert nem szaporító telep vagyunk. Van egy limit egy éves terv egy elképzelés melyet én magam nem lépek át. Ha nem sikerül minden tervezet alom, hát akkor kevesebb kölyök lesz mint gondoltam.
Sok esetben már a szülők alapján, a szülők tulajdonságai alapján választanak a leendő gazdik, melyik alomból terveznek apróságot venni. Ez manapság már nem csak a tenyésztők előre látása, hanem a kedvencként vásárlóké is.

Azonban a többség még mostanában is az azonnal kell, most rögtön hívei és megveszik az első kölyköt. Rendszeresen van érdeklődöm aki érdeklődik, de ahelyett, hogy letenné a voksát egy választott tenyésztő mellett és felkészülne, várakozna a kölyökre, elmegy vesz máshol... mert ott azonnal van. Helyett, hogy végig követné a fejlődését, látná 2 hetesen is, hiszen ez olyan élmény ami nem adatik meg egy átlag gazdinak... beszélgetne és informálódna. Nem azonnal kell. És sajnos ezt tapasztalhattam az elmúlt 10 éveben olyan közeli és távoli ismerősökön is akik úgy alap helyzetben más állatot tartanak, tenyésztenek... de azonnal kell. A legjobb a dologban, hogy nekem elfelejt az ilyen érdeklődő szólni, hogy jah nem kell vettem máshol, ne írogassak ne törjem magam, ne tegyem neki félre. 

Amikor is a lányom kitalálta, hogy vadászgörényt szeretne egy októberi napon, választottunk tenyésztőt. Figyelembe vettük, hogy a görény évente 1x tüzel, várhatóan kölyköt tavasszal tudunk választani. Ki volt zárva az olyan hely ahol is évente 2-3 alkalommal ellik egy anya mert szurkálják hormonnal, hogy többször tüzeljen. A gyereknek sem veszem meg csak mert azonnal szeretné. A következő év május 30-al született meg a babánk és amikor még akkor is szerette volna a görényt, választottunk és elhoztuk mikor elérte az elhozható kort. 

Lehet az én hibám, hogy ezt várom el és ez alapján szelektálom a leendő gazdáimat.
Rendszeresen érdeklődnek rengetegen nálam, aztán amikor megmondom mennyibe kerül akkor  jön a szokásos máshol olcsóbb, nem kell semmi hozzá kedvenc lesz, vaterán is olcsóbban láttam, a másikat olcsóbban vettük ez mért ilyen "drága" és különben is majd befogadok egy felnőttet inkább.

Na már most kinek mi a drága... én nem érzem, hogy olyan nagyon drága lenne, chipezve, egyesületi törzskönyvvel, elég bő kezdőcsomaggal és féregtelenítve adom oda a piciket. Ha nem extrém helyzet van akkor a saját kölykeimet anyagi juttatás nélkül vállalom ha a gazdi nyaralás alkalmával sem vinni sem elhelyezni nem tudja. Bármi van örök tanácsadást vállalok. Nem tűnök el, felveszem a telefont, akinek a száma nekem is meg van vissza is hívom ha látom, hogy kereset, sms-re is válaszolok. És ezek nélkül, szabadúszó szaporítók is adják drágábban a sünöket amit vagy ők tenyésztettek vagy nem...

De ezek után jön a fekete leves, amikor is megveszi a sünjét valahol máshol, de az eladó nem veszi fel neki, nem adott kezdő csomagot, nem segít az első napokban... és akkor jön hozzám, hogy jaj segítsek már mert gáz van az eladó nem elérhető de mindenki engem ajánl amúgy is... de a pofátlanabbak már a megvétel előtt írnak, hogy mástól vesznek de azért ugye kereshetnek ha bármi gondjuk van... és én idióta igen a sünt nézem és mindenkinek segítek... mert ilyen vagyok! És mindezt szívesen mert a sün az első.

*kérem senki ne vegye magára... nem azokra vonatkozik akikkel kapcsolatban vagyok :)
A SÜN legyen mindenkivel!



1 megjegyzés:

  1. Szia
    Szeptember végén találtunk a kertünkben egy sünit befogadtuk hogy nálunk vészelje majd át a telet és tegnap előtt nagyon fáradt volt és elaludt.Reggel nem ébredt fel...
    Mikor a sünök téliálmukat alusszák akkor csak maguktól tudnak felébredni?
    Köszönöm előre is a választ!

    VálaszTörlés